Železniční stanici Dolní Cetno již dnes v jízdním řádu nenajdete. Do provozu byla uvedena v roce 1897 v souvislosti s přestavbou původní vlečky z Chotětova (trať Praha – Turnov) do Dolního Cetna, sloužící od roku 1881 pro účely zdejšího cukrovaru. K Cetnu se ale v té době blížily koleje i z opačné strany – od Mšena, kam již vedla železnice z Mělníka. Pospojováním těchto úseků vznikla téměř 50km dlouhá lokálka, která však nikdy zcela nenaplnila optimistické plány jejích zakladatelů. Když byla v roce 1905 dokončena i trať odbočující z dnešní dopravny Skalsko směrem k Mladé Boleslavi a dále do Staré Paky, byl tím de facto provozně oddělen úsek Skalsko-D.Cetno-Chotětov (trať 7h). Provoz zde nikdy nebyl nějak zvlášť výrazný, jediné „zpestření“ na 13km dlouhém úseku představovaly podzimní řepné kampaně. Jízdní řád býval zpravidla tvořen dvěma až třemi páry převážně smíšených vlaků. Proto nebylo divu, že se zanedlouho po zrušení dolnocetenského cukrovaru(po kampani roku 1958) objevily první návrhy na likvidaci trati. Provoz na ní byl zastaven v r.1970 a o čtyři roky později byla lokálka úředně zrušena.
Přestože od té doby uplynulo přes třicet let, dodnes jsou zachovány některé pozůstatky dokládající existenci této trati. Torzo výpravní budovy včetně části pozemku bývalé staniční pláně v D.Cetně bylo před několika lety odkoupeno do soukromého vlastnictví a v současné době probíhá jeho rozsáhlá rekonstrukce, s cílem navrátit budově její původní podobu z dob pravidelného provozu. Po dokončení opravy je počítáno s vytvořením statické muzejní expozice.
Údolí Strenického potoka se pomalu halí do tmy, ale na nádraží se po dlouhé době opět svítí.